دلائل اصلی خرابی (سوختن) شمع موتور
👆👆👆سمت چپی نشتی کمپرس موتور به اطراف شمع بخاطر شل بستن شمع یا خرابی واشر شمعه و سمت راستی نشتی از داخل بخاطر خرابی یا بی کیفیتی شمع یا خیلی سفت کردن شمع موقع بستن روی موتور که موجب خرابی و نشتی شمع از داخل شده
چون بارها دیدم که بحث سوختن شمع موتور بین افراد مطرح میشه بد نیست که دلائل اصلی خرابی شمع رو طبق اطلاعات مرجع و تجربیات خودم اینجا توضیح بدم .
مهمترین دلائل خرابی (سوختن) شمع :
1-عدم نصب صحیح شمع . یا سفت کردن بیش از حد رزوه شمع بعلت خراب کردن واشر و رزوه یا شل بسته شدن شمع و انتقال حرارت 500 تا 800 درجه ای احتراق موتور به بدنه و چینی شمع (90 درصد عامل سوختن شمع اینه)
2-عدم تنظیم فاصله گپ الکترود شمع همه سیلندرها به یک اندازه و طبق استاندارد توصیه شده خودروساز
3-استفاده از شمع نامناسب با مشخصات فنی و ضریب حرارتی غلط
4-سوخت نامناسب و آلودگی یا مواد شیمیائی آسیب رسان در سوخت یا افزودنی های مصرفی غیر استاندارد داخل باک
5-نصب شمع فیک و بی کیفیت .
عوض کردن شمع کار ساده ای به نظر میرسه اما نکات کلیدی مهمی داره که رعایت نکردنش شدیدا به موتور آسیب میزنه ، مثلا تعویض شمع باید فقط و فقط با موتور سرد انجام بشه !!!! و میزان سفت کردن شمع با آچار تورکمتر طبق استاندارد خودروساز یا توسط مکانیک با تجربه !!!!
سلام خسته نباشید. ماشین رو روشن کردم ریپ میزد اومدم کاپوت رو بالا زدم دیدم یه دهنه شمع ماشین ریو استوانه ای هست اندازه نصف لیوان اب داخل دهنه شمع بود میخواستم ببینم علت چیه ماشین ریو مدل 86هست