نکته در مورد پیستون کالیپر ترمزهای دیسکی
نکته بسیار مهم :
پیستون کالیپر ترمز عقب از نوع دیسکی و بخاطر ترمز دستی معمولا از نوع چرخشی است .
این یعنی پیستون ترمز موقع باز شدن و استفاده از ترمز دستی بصورت خود تنظیم میجرخه و رگلاژ میشه و آروم آروم بیرون میاد . پس باید موقع تعویض لنتهای عقب برای جمع کردن پیستون کالیپر ترمز از ابزار مخصوص استفاده کرد و پیستون رو گرفت و در جهت حرکت عقربه های ساعت چرخوند و فشار داد تا کاملا بداخل جمع بشه و نباید اینکار با فشار تنها صورت بگیره . برای راحتی کار میشه پیچ هواگیری ترمز رو کمی باز کرد و حتما به گردگیر لاستیکی پیستون کالیپر ترمز باید گریس سیلیکونی یا اسپری اون زده بشه تا گردگیر پیستون ترمز در فرایند چرخش و جمع شدن درهم پیچیده نشه و آسیب نبینه.
چه خودتون لنتها رو عوض میکنید و چه به تعمیرکار مسپارید این نکته رو در مورد ترمزهای عقب بیاد داشته باشید .
پیستون کالیپر ترمز جلو اینطور نیست و از نوع ساده و فشاریه و مستفیم با فشار ابزار بداخل جمع میشه
فراموش نکنید که لاستیک خاک گیر دور پیستون کالیپر ترمز باید حتما قبل از فشرده کردن و برگردوندنش سرجای خودش تمیز و با کمی گریس سیلیکونی آغشته بشه !!!