دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

نکته در مورد پیستون کالیپر ترمزهای دیسکی

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲ ق.ظ

نکته بسیار مهم :

پیستون کالیپر ترمز عقب از نوع دیسکی و بخاطر ترمز دستی معمولا از نوع چرخشی است .
این یعنی پیستون ترمز موقع باز شدن و استفاده از ترمز دستی بصورت خود تنظیم میجرخه و رگلاژ میشه و آروم آروم بیرون میاد . پس باید موقع تعویض لنتهای عقب برای جمع کردن پیستون کالیپر ترمز از ابزار مخصوص استفاده کرد و پیستون رو گرفت و در جهت حرکت عقربه های ساعت چرخوند و فشار داد تا کاملا بداخل جمع بشه و نباید اینکار با فشار تنها صورت بگیره . برای راحتی کار میشه پیچ هواگیری ترمز رو کمی باز کرد و حتما به گردگیر لاستیکی پیستون کالیپر ترمز باید گریس سیلیکونی یا اسپری اون زده بشه تا گردگیر پیستون ترمز در فرایند چرخش و جمع شدن درهم پیچیده نشه و آسیب نبینه.


چه خودتون لنتها رو عوض میکنید و چه به تعمیرکار مسپارید این نکته رو در مورد ترمزهای عقب بیاد داشته باشید .

پیستون کالیپر ترمز جلو اینطور نیست و از نوع ساده و فشاریه و مستفیم با فشار ابزار بداخل جمع میشه

فراموش نکنید که لاستیک خاک گیر دور پیستون کالیپر ترمز باید حتما قبل از فشرده کردن و برگردوندنش سرجای خودش تمیز و با کمی گریس سیلیکونی آغشته بشه !!! 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۵
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی