دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

گیربکس اتوماتیک اغلب خودروهای امروزی گیج کنترل سطح روغن گیربکس نداره ، پس بهترین کار تعویض روغن گیربکس بادستگاه خودکار شامل تخلیه و اندازه گیری مقدار تخلیه شده و پر کردن همون مقدار روغن به داخل گیربکس خواهد بود .

اما چک کردن سطح روغن گیربکس :
در هرزمان مثلا پس از تعویض روغن یا زمانی که میخواهیم کیفیت روغن یا سطح اون رو بازبینی کنیم  میشه با بازکردن پیچ کنترل سطح روغن روی گیربکس اتومات در حالتی که گیربکس کمی کارکرده و تقریبا کمی گرم شده خروج روغن رو بررسی کرد .
خروج چکه چکه روغن از مجرای کنترل سطح روغن بمعنی فول بودن گیربکس و خارج شدن زیاد بمعنی روغن زیادی overfull و خارج نشدن هیچ روغنی بمعنی کمبود سطح روغن گیربکس خواهد بود.
(نکته : هیچگاه سطح روغن گیربکس رو در حالت سرد بررسی نکنید چون حالت OVERFULL رو اشتباها نشون میده چون مقداری از روغن گیربکس اتومات موقع توقف و خنک شدن به کارتر راه پیدا میکنه و اشتباها فکر میکنید سطح روغن بالاست )

ضمنا : روغن گیربکس قرمزشفافه پس بازرسی روغن خارج شده از گیربکس خیلی حرفها برای گفتن داره :
1-روغن قرمز یا مایل به قرمز و شفاف = وضعیت عالی
2-روغن قهوه ای کدر = روغن باید تعویض بشه .
3-روغن سیاه و دارای چسبندگی و ذرات معلق و ...=نشونه ای از خرابی گیربکسه و احتمالا خرج زیادی نزدیکه !!!

این علائم و رنگ روغن گیربکس شامل گیربکسهای دستی هم میشه

نکته مهم آخر :
کنترل سطح روغن گیربکس فقط  در حالتی که خودرو در سطح کاملا افقی قرار گرفته درسته

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۴
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی