دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

اگر به هر دلیل گذرتان به تعمیرگاه های خودرویی افتاده باشد و با مکانیک‌های خبره صحبت کرده باشید قطعاً باید در مورد مشکلات روزمره خودروهایی که جهت تعمیر مراجعه می‌کنند و دلایل بروز این مشکلات چیزهای زیادی شنیده باشید!

صرف نظر از اینکه این مشکلات در اثر چه عوامی بوجود آمده باشند می ‌توان به جد و با قاطعیت گفت بیشتر مشکلاتی که برای خودروهای شخصی اتفاق می‌افتد و آنها را روانه تعمیرگاه می‌کند ناشی از عدم تعمیر و نگهداری به موقع یا انجام تعمیرات و یا سرویسهای دوره ای توسط مکانیک ها و سرویسکارهای غیر مجاز و غیر حرفه ای است.

به عنوان نمونه در صورتی که در تعویض روغن موتور یا روغن گیربکس یا سایر مایعات مثل خنک کننده ها و .... سهل انگاری شود یا در تعویض بموقع قطعات مصرفی مثل تسمه دینام یا تسمه تایم یا شمع و فیلترها و تایر خودرو سهل انگاری بعمل آید یا در انجام این تعویض‌ها از روش صحیح و قطعات و مواد با کیفیت استفاده نشود مشکلات جدی برای خودرو به وجود آمده و ممکن است به هزینه‌های سرسام‌آور منتهی شود.

پس قبل از اینکه خودروی شما دچار نقص فنی شده و خرجهای سنگین روی دستتان بگذارد  به چند توصیه پیشگیرانه بسیار مهم توجه کنید

اولا . همیشه در انتخاب سرویس کار یا مکانیک خود دقیق و سخت‌گیر باشید چرا که یک سرویس کار و تعویض روغنی ناشی یا یک مکانیک ناوارد می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما و برای خودروی شما به وجود آورد. بنابراین قبل از اینکه خودروی شما نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد ابتدا سرویسکار یا تعمیرکار خود را پیدا کنید و در مورد اینکه سرویس کار یا تعمیرکار صلاحیت و تخصص کافی دارد کاملاً تحقیق کنید.

ثانیا . در مورد سرویس و نگهداری خودرو و فاصله زمانی بین سرویس‌ها و یا کیلومتر پیمایش و عمر مفید قطعات مصرفی و آنچه که نمایندگی و سازندگان خودرو توصیه می‌کنند دقیق باشید اما توجه داشته باشید که نمایندگی‌ها یا سازندگان خودرو ها فقط قصد دارند خودرو شما را در شرایط کاری معمولی و در حالت استاندارد نگه دارند تا دچار نقص فنی در دوره گارانتی نشود و اصلاً برایشان مهم نیست که پس از آن چه بلایی سر ماشین شما می‌آید !!!

بنابراین توصیه می‌کنم همواره در تعویض مایعات و قطعات حیاتی موتور از جمله روغن موتور یا مایعات خنک کننده و قطعات مصرفی با توجه به فاصله زمانی توصیه شده و یا کیلومتر پیمایش سختگیر باشید و آنها را دو برابر آنچه که نمایندگی یا سازندگان خودرو توصیه می‌کنند زودتر عوض کنید مثلاً اگر یک سازنده هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض روغن را توصیه کرده شما آن را هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار انجام دهید یا اگر تعویض مایعات خنک کننده کولانتها هر سه یا ۴ سال توصیه شده شما آن را هر دو سال یک بار انجام دهید و .....

ضمنا در انتخاب نوع مواد و قطعات و لوازم مصرفی مثل روغن موتور و گیربکس و ضد یخ و روغن ترمز و ... و در انتخاب سرویسکار و مکانیک خبره بسیار دقیق و سختگیر باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۶
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی