دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

اهمیت کیفیت فیلتر یا صافی ها در خودرو

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۱۹ ق.ظ

فیلترها یا صافیها درمسیرعبور یا پمپاژ روغنها یا سوخت یا هوا قرار گرفته و مهمترین نقش را در تصفیه ذرات معلق و ریز از هوا یا مایعات حیاتی موتور بر عهده دارند.

بعنوان مثال مهمترین جزء هر فیلتر بنزین کاغذ صافی درون فیلتره . کاغذ صافی ازچندجهت اهمیت داره . اولا باید وسعت و سطح کافی برای عبور مقدارمناسب سوخت پمپاژ شده پمپ بنزین رو داشته باشه و دوما میزان نفوذ پذیری اون در مقابل ذرات معلق استاندارد باشه (بافت خیلی درشت کاغذ صافی ذرات معلق رو عبور میده و بافت خیلی ریز برای عبور آسان بنزین مشکل ساز میشه). سوما کاغذ صافی بنزین نباید به مرور در بنزین حل بشه چون هم عمل تصفیه رو دیگه انجام نخواهد داد و هم ذرات کاغذ حل شده دمار از روزگار انژکتورها و موتور در میاره .

 

ناگفته پیداست که هرکس این مطلب رو به دقت بخونه متوجه میشه باید در خرید فیلتر بنزین با کیفیت بالا بسیار دقت و حساسیت نشون داد چون خسارتی که از بابت یک فیلتر غیر استاندارد به موتور میرسه  خیلی بیشتر از اون چیزیه که تصور میشه کرد.

موضوع توجه به استانداردها و عملکرد مناسب و کیفیت مناسب ساخت و کیفیت کاغذ فیلتر در مورد فیلتر روغن بخاطر تصفیه ذرات ریز و معلق فلزی و آلودگیهای موتور و جریان مداوم و آسان روغن موتور در مجاری بسیار باریک و درمورد فیلتر هوای موتور و کابین بخاطر تصفیه ذرات گرد و غبار ورودی به موتور و کابین هم صدق میکنه .

مراقب فیلترهای بی کیفیت با برندهای ناشناخته و ارزون قیمت باشید و ازمصرف آنها بشدت پرهیز کنید .

نکته فنی :  برای برخی فیلترها دسترسی برای تعویض تا زمان تعمیر اساسی موتور یا گیربکس و ....وجود نداره و باید موقع تعمیرات به تعویض اون فیلترها هم توجه ویژه کرد مثلا فیلتر پمپ بنزین زیر پمپ داخل باک یا فیلتر گیربکس دستی و اتومات داخل جعبه دنده گیربکس یا فیلتر اویل پمپ کف کارتر روغن موتور خودرو ....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۲
م . طاهری

فیلترها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی