دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

اسب بخاراز حاصل ضرب گشتاور در دور موتور به دست میاد .

برای اینکه با یک خودرو از یک نقطه با سرعت بیشتر به نقطه دوم برسیم نیاز به قدرت یا همون اسب بخار بیشتر داریم و باید دور موتور یا گشتاور یا هردو بالاتر ببریم .

به زبان ساده تر برای اینکه سرعت و قدرت بیشتری در اختیارمون باشه یا باید موتور و گیربکس بزرگتر و قویتری در اختیار داشته باشیم یا با افزایش دور موتور و تغییر ساختار و فشار آوردن به موتور کوچکتر به اسب بخار لازمه دست پیدا کنیم .

اما راههائی عملی افزایش دادن اسب بخار تولیدی یک موتور بدون تغییر اندازه و ساختار داخلی اون چیه و چه کارهائی از دست ما ساخته است ؟

 

1-خنک کردن هرچه بیشتر هوای ورودی به موتور و نصب فیلترهای هوای حرفه ای موتور که در مقابل عبور هوا به موتور کمترمقاومت ایجاد میکنند.

2-نصب اگزوزهای High Performance و بزرگتر با امکان تخلیه بهتر گازهای خروجی از موتور و استفاده از میل سوپاپهای با کارائی بالاتر VVT.

3-نصب کیتهای Nitros یا Water Injection در کنار توربوشاژر یا سوپر شارژر بمنظور تامین هوای بیشتر برای موتور و خنک کردن هوای ورودی به سیلندرها .

4- تغییردر برنامه ای سی یو موتور یا  Reflash کامپیوتر خودرو و دستکاری داده ها بمنظور بالابردن گشتاور و اسب بخار و مسافت پیموده شده.

5-استفاده از بهترین نوع بنزین در دسترس و تعویض بموقع فیلترها و شمعها و استفاده از بهترین روغن موتور و روغن گیربکس در دسترس مطابق نیازهای خودرو بمنظور روانکاری بهتر و کاهش اصطکاک.

6-بکاربردن تایرهای حرفه ای بمنظور چسبندگی بهتر به جاده و کاهش وزن خودرو.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۰
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی