بستهای فشار بالا
امروز برای ماشین یکی از دوستانم مشکل نشتی مایع خنک کننده از کنار لوله های جنت پیش اومد و تجربه خوبی شد که یک نکته رو اینجا هم مطرح کنم
سیستم خنک کننده خودروها پس از گرم شدن موتور و باز شدن ترموستات افزایش فشار زیادی رو با ید تحمل کنن چون بالا رفتن دما و افزایش حجم مایع خنک کننده بهمراه شدت جریان گردش مایع در هنگام سرعت گرفتن موتور به تمام سیستم خصوصا لوله ها و خصوصا اتصالات و بستها فشار میاره .
عموما تعمیرکارای کشور ما از بست لوله و شلنگ در سایزهای مختلف برای اتصالات جنتها و لوله های سیستم خنک کننده استفاده میکنن و تا لوله ای خراب میشه بست فنری پر فشار رو دور میندازن و بجاش بست لوله میبندن مثل این مدل ها👇
اینکار درست نیست چون این بستها تحمل فشار بالا رو ندارن و پس از مدتی در اثر گرما یا فشارشل میشن و لوله رو دفرمه میکنن و لوله ها نشتی پیدا میکنن . بجاش شما باید از بستهای فشار بالا مطابق عکسهای زیر تهیه و استفاده کنید . خصوصا توربو سوارها برای بست شلنگ منبع انبساط باید حتما از بستهای فشار بالا استفاده کنن .
این بستها بدون اینکه فشار زیادی به لوله ها وارد کنن اتصال رو محکم میکنن و امکان شل شدنشون در اثر مرور زمان یا گرم و سرد شدن اصلا وجود نداره ، فقط باید کیفیت و اندازه بست خیلی دقیق انتخاب شه چون محدوده تغییر دهانه بست خیلی زیاد نیست👇