دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

درباره درب رادیاتور

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ

یکی از قطعات مهم و حیاتی سیستم خنک کننده هر خودرو درب رادیاتور اونه. درب رادیاتور محلی برای کنترل سطح مایع و پر کردن یا سرریز مایع خنک کننده و بررسی کیفیت مایع داخل رادیاتور خودروست و هم بعنوان یک سوپاپ اطمینان فشار مجموعه سیستم خنک کننده موتور رو کنترل میکنه.

به عکس قطعات درب رادیاتور دقت کنید.

اگر درب رادیاتوربه هر دلیلی درست بسته نشه یا خراب باشه (خرابی واشرهای آب بند یا فنرو والو تخلیه) فشار لازمه درون سیستم خنک کننده تامین نمیشه یا خیلی بالا میره یا نشتی اتفاق میفته و موتورآسیب جدی میبینه .

بهترین کار اینه که بصورت دوره ای برای کنترل وضعیت سیستم خنک کننده به نگاه کردن به منبع انبساط و مایع درون اون بسنده نکنید و موقعی که موتور کاملا سرده درب رادیاتور رو با احتیاط باز کنید و سطح مایع داخل رادیاتور رو کنترل کنید که پرباشه و کدرنشده باشه!!

مایعات خنک کننده به مرور خاصیتشون (ضد خوردگی و ضد کف و ضد جوش و ضد یخ و ...) رو از دست میدن و کدر میشن . (کدرشدن مایع نشونه خوردگی و حل شدن فلزات مجاری موتور درون مایعه) .

در بیشتر خودروهای مدرن مایع خنک کننده از نوع OAT ارگانیک اسید با طول عمر بالاست اما هر 3 سال یکبار یا هر وقت زیاد کدر شده باشه بایستی حتما تخلیه و تعویض بشه.

مراقب باشید مایع خنک کننده پاشیده شده روی رنگ یا قطعات موتور و ...رو فورا با آب شستشو بدید چون برای رنگ و قطعات فلزی دیگه خورنده است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۹
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی