دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

مشکلات ناشی از ضعیف شدن و کاهش ولتاژ باطری خودرو

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ق.ظ

اگر کامپیوتر خودرو ECU   تشخیص بده که ولتاژ باطری از یک سطح مشخص شده استاندارد پائینتره در اغلب خودروهای مدرن یک کد خطا در ECU   ثبت و متعاقب اون یک چراغ هشدار چک روی داشبورد روشن میشه . در همه خودروها کاهش ولتاژ باطری به زیر استانداردهای تعیین شده خودروساز باعث اختلال در عملکرد سیستمهای الکترونیکی و الکتریکی مثل استارتر موتور  میشه اما بخشهای الکترونیکی حساس  طوری طراحی شدن که با ولتاژ خاص و مناسب خودشون کار کنن و از یک حد مینیمم ولتاژ کمتر عملا از کار میفتن یا دچار خرابی میشن .

سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری خودروها در صورت افت شدید ولتاژ باطری به زیر استاندارد تعیین شده دچار اختلالاتی میشن و عکس العملهائی نشون میدن و گاهی هشدارهائی میدن که واقعی و ناشی از خرابی و نقص فنی در قطعات نیستند . کدهای خطای زیادی هم در کامپیوتر خودرو ثبت و چراغهای هشدار مختلفی روی داشبورد ممکنه روشن بشه !!!

پس لازمه برای سالم نگه داشتن خودرو همیشه مراقب سلامت باطری و  تمیز بودن قطبهای باطری (سولفاته نشدن) و سلامت اتصالات و سیم کشیها و همچنین سلامت سیستم شارژ باطری یا آلترناتور (دینام) خودرو باشید.(هر چند ماه یکبار توسط تکنسین چک کنید)

هرگز باطری با ظرفیت کمتر یا بیشتر از توصیه سازنده خودرو نصب نکنید و از نصب قطعات الکتریکی و الکترونیکی پر مصرف و غیر ضروری و غیر استاندارد aftermarket پرهیز کنید و حتما از قطعات اورجینال استفاده کنید و کارهای برقی خودرو را به دست تکنسین کارآزموده بسپارید چون این مشکلات ممکنه باعث خرابی سیستمهای گرون قیمت و حیاتی ماشینتون بشه و خرج سنگین رو دستتون بزاره .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۷
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی