دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

چرا ترمز سوت میکشه ؟

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۴۴ ق.ظ

1-تمام شدن لنت ترمز (سایش آهن بدنه لنت به آهن سطح دیسک) یا لبه دار شدن لبه بیرونی یا داخلی دیسک ترمز در اثر سایش و مرور زمان.

2- کثیف شدن سطح تماس لنت ترمز و دیسک و قرار گرفتن ذرات ریز بین این دو که هم باعث سایش نا متقارن و خط افتادن دیسک و لنتها میشه و هم تولید صدای اضافه میکنه ! (این سطوح خصوصا هنگام رانندگی در باران و گل و لای باید زودبزود شستشو و سرویس بشن)

3-زنگ زدگی سطح فلزی دیسک ترمز در اثر رطوبت موجود در هوا و شستشو و خصوصا در نتیجه عدم حرکت خودرو بمدت طولانی (خواب خودرو در پارکینگ ).

4-روان نبودن حرکت لنتها و کالیپر ترمز ، خصوصا زنگ زدگی و آلودگی محلهای اتصال و حرکت بازوی لنت ها با کالیپر و خشک شدن و روان نبودن پینهای کالیپر ترمز.

توضیح : در اثر زنگ زدگی و آلودگی محلهای اتصال و حرکت لنت ترمز و پینهای کالیپر زنگ زده و کثیف شده و کهنه میشن و باید حتما خصوصا موقع تعویض لنتها با برس سیمی و سمباده تمیز و با گریسهای مخصوص پایه مس (اتصالات بازوهای لنت) و پایه سیلیکون (پینهای کالیپر ترمز) روانکاری مجدد صورت بگیره .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۸
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی