دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای مهم تعمیر و نگهداری خودرو

کپی برداری و بازنشر مطالب من در این وبلاگ با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است .

بوستر ترمز توسط یک دریچه یکطرفه و شیلنگ به منیفولد هوای ورودی موتور متصل بوده تا از فشار منفی مکش یا اصطلاحا خلاء تولید شده توسط موتور خودرو استفاده کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند و ترمز گیری قوی و برای راننده آسان شود.

بوستر ترمز از یک قوطی فلزی ، شامل یک سوپاپ یکطرفه ویک دیافراگم لاستیکی تشکیل شده و میله ای که از مرکز قوطی می گذرد از یک سو به پیستون سیلندر اصلی ترمز و از سوی دیگر به پدال ترمز متصل است.

به محض روشن شدن موتور فشار مکش هوا به سیلندرها یا خلاء تولید شده باعث فعال شدن بوستر ترمز شده و پس از خاموش شدن موتور این فشار منفی از بین رقته و با یکی دو بار ترمز گرفتن پدال ترمز کاملا سفت و ترمز گیری بسیار سخت میشه .

در مقالات قبلی توضیحاتی در مورد مشکلات موتور خودزو در اثر نشتی خلاء در اثر پارگی یا خرابی لوله ها و اتصالات هوای موتور دادم و لازمه در اینجا نکته مهمی رو یاد آوری کنم .

یکی از جاهائی که بصورت پنهان باعث نشتی خلاء موتور vaccume leak و در نتیجه بد کار کرده موتور و روشن شدن چراغ چک انجین و ارورهای مختلف موقع تست دیاگ میشه نشتی خلاء از درون بوستر ترمز در اثر پارگی دیافراگم لاستیکی بوستر ترمزه .

اگر دیافراگم لاستیکی بوستر ترمز از داخل دچار پارگی شده باشه تشخیص نشتی خلاء و ایرادات بد کار کردن موتور بسیار سخت میشه و عموما افراد به ایرادات ترمز گیری اشاره میکنند. (در اینگونه شرایط موقع ترمز گیری صدای هیس ..... مانندی موقع ترمز گیری از نزدیکی پدال ترمز یا بوستر مرمز شنیده میشه)

وجود هرگونه نشتی هوا در اتصالات یا لوله های هوا یا بوستر ترمز و .... باعث ورود هوای اضافی از محل نشتی و بهم خوردن نظم عملکردی سنسورها ی موتور و خصوصا سنسور MAF و MAP میشه که در نهایت به روشن شدن چراغ چک انجین و خطاهای مختلف در ECU و بد کارکردن موتور منجر خواهد شد .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۱
م . طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی